Pages

LAP, 'T IS AL VAN DA

Amper 24 uur was Mr T terug in het land, toen hij een kaartje in zijn bus vond. ‘U was jammer genoeg niet thuis. Uw Tulunut-technicus kwam langs voor…’ Waarna de blokjes ‘tv’ en ‘deactivatie’ stonden aangevinkt. En jawel, Mr T was zijn gloednieuwe digitale televisie al kwijt. Afgepakt. Zomaar. Welkom thuis.

“Excuus, een missing in de computer”, zei Cindy van het 666-klantennummer. En dat Satan het die avond nog kwam fiksen.

Meteen ook eens gevraagd waarom Mr T sommige basiszenders, zoals TMF, niet kon ontvangen. “Ah, dat komt omdat u geen dubbelgeïsoleerde kabel hebt liggen”, gebruikte Cindy plots een duur woordje. Zozo, en zonder dubbele isolatie kunnen er dus zenders ontsnappen? Dan kunnen er een paar uit den draad vallen? Moet ik misschien ’ns gaan kijken of TMF niet op zijn rugske ligt te creperen naast de kabel? “Euh… nog een prettige dag, meneer T.”

Gelukkig kwam Satans kleine helper, die de deactivatie moest deactiveren, snel. En: hij verscheen deze keer in een niet-onaardige vorm. Veel ervaring had hij nog niet, maar hij was verduiveld enthousiast. En eerlijk: “Dubbelgeïsoleerde kabel? Nee nee, meneer, ze hebben u gewoon afgescheept.” Kijk, aan zo’n gevallen engel héb je tenminste iets.


2 reacties:

Anoniem zei

Ik heb ook een pact met de duivel gesloten maar nog geen moment van spijt gehad. Dankzij Tulunut kunnen wij nu de hele dag Dora en Diego kijken. En stil dat mijn kinderen zijn... Een mama zou voor minder haar ziel verkopen.

Tom Lievens zei

Goedenavond,

Ik heb geen flauw idee hoe dat Telenet werkt, maar toen verleden jaar tvvlaanderen op de markt kwam met sateliet televisie was ik de wereld te rijk. Dat komt niet via kabelkes maar op zo een schotel. Als ik al eens een zender kwijt ben hoef ik alleen maar die paella pan door te lichten.

Vriendelijke groet van de Spaanders voor de Vlaanders

Een reactie posten