Pages

BRAAK

Nee, jongens, sorry. Het is een weloverwogen keuze. Mr T doet niet mee aan Facebook. Hij heeft ginds wel een account, hoor, of profiel, of hoe noem je zo’n ding. Maar meer dan een stuk braakliggend terrein is het niet. Een verwaarloosd hoekje, overwoekerd met onkruid. Er komt niemand langs, omdat Mr T dat niet toelaat. Van alle uitnodigingen heeft hij er ooit vier geaccepteerd. Per ongeluk. Vier vrienden: daar breek je geen potten mee op Facebook.

De druk is nochtans groot. Kameraden sturen Mr T berichten via dat online gemeenschapscentrum. Vrienden nodigen elkaar daar uit voor feestjes. En collega’s praten er honderduit over de sperziebonen in hunnen hof. Het is zoals rokers die samentroepen in een rookruimte: o zo sociaal, maar ge zijt er toch een beetje vies van.

Nee, het is óf Facebook óf bloggen, maar niet allebei. Voor je het weet, leef je alleen nog in een virtuele wereld. Waar het misschien toffer toeven is, ja. Maar dat soort zelfbedrog, dat werkt hier nog maar zelden.




4 reacties:

Anoniem zei

Descartes zou er nog een kluif aan hebben...
Wel ik ben ook helemaal niemand in cyberspace. Den dag dat er pintjes uit mijn computer komen, wil ik het allemaal nog eens overwegen.

Anoniem zei

slomo

Anoniem zei

Is Mr-T cyberdood toch niet?

Anoniem zei

nee nee
ben een beetje aan het opgaan in het maken van een fotokalender (néé, niet met blote babes, wel met aangeklede familie)
en zoals ik niet kan facebooken én bloggen, kan ik blijkbaar ook niet kalenderen én bloggen
excuus
ik beloof beterschap volgende week

Een reactie posten