Pages

NIET DOEN, AUB

Kijk, het maakt mij niet uit waarin je gelooft. Misschien geloof je dat je ettelijke levens hebt en dat Boeddha jouw redder is. Of dat er een Kerel is die speciaal voor jou gestorven is aan een kruis. Misschien weet je wel zeker dat we allemaal energiebronnen zijn, onderhevig aan het humeur van karma’s en kosmossen. Of zit je gewoon te wachten tot die aliens jou terug komen oppikken. Misschien heb je je er wel gewoon bij neergelegd dat je het allemaal uiteindelijk toch nooit zal weten... Eender hoe: even goei vrienden.

Maar doe me één plezier: als iemand anders niet in jouw spul gelooft, hè… hang dan niet de paus uit. En doe niet alsof jij als enige het geheim van het hele universum doorgrondt. En bekijk me dan voorál niet met die blik van ‘ik zal me maar inhouden want hij is duidelijk nog niet zover als ik’. Daar gaat namelijk een hooghartigheid en vooral een onderschatting van uit waarvan ik niet gediend ben. Doe dat niet, alstublief. Mij onderschatten, dat doe ik zelf al genoeg.


7 reacties:

Anoniem zei

heiden dat ge zijt

Anoniem zei

de vrienden van jehova op bezoek gehad?

Anoniem zei

mr-t is volgens mij aan vakantie toe. Ze hebben ze knopke weer getoucheerd precies

Anoniem zei

Verdienstelijk entrieke in den blog, ... zat nochtans meer in, maja... hij is blijkbaar nog niet zover... zal wel komen zeker... of misschien helemaal niet. Och we zullen hem nog wel een kans geven.

Anoniem zei

Misschien moeten we Tom Cruise eens op Mr-T afsturen

Mr T zei

Tommeke die Mr T wil bekeren tot z'n Saaie Tologie: voilà, daar heb je het plot van Mission Impossible IV.

Anoniem zei

Mmm, misschien heeft Madonna meer sjans

Een reactie posten