Pages

IK REM VOOR ZANGERS

Nee, geen wilde Kaëlls of loslopende Tura’s, hier in het Kempense Nijlen. Wel zingende kindjes. Jaarlijkse traditie op oudjaarsdag. Opkomst: 600 koters. En bijna allemaal zingen ze van ‘Nieuwjaarke Zoete’ of van ‘Oud jaar, nieuw jaar, ik wens u een zalig Nieuwjaar’. Mr T zakt dan af naar de winkel van Zuster T om daar de kindjes te belonen met een cent. Zodat niet één brutaaltje kan roepen wat een piepjonge Mr T altijd gilde bij een gesloten deur: ‘Oud huis, nieuw huis, er zit een gierige pin in huis!’


3 reacties:

Anoniem zei

Een winkel vol fonkelende juwelen, en alles wat die mannekes krijgen is ne cent.
Nog nooit van inflatie gehoord?
Als ik van die mannekes was, zou ik de woorden van Mr-T al beginnen inoefenen tegen volgend jaar...

Mr T zei

en wat kregen ze bij u, don? want als ge ergens op den buiten woont, waarbij ge ochgottekes maar drie of vier zangerkes aan uw schamel deurke krijgt, dan kunt ge al eens nen effort doen, hè...

Anoniem zei

Heb gezorgd dat ik zeker niet thuis was. Dan hoefde ook nie te geven hé. Ik heb dan ook een grote villa af te betalen niewaar.

Een reactie posten