Pages

INTUSSEN, VER WEG VAN HONGERIG AFRIKA


Uit: ‘My restaurant rules’ op Vitaya


(Aan tafel in een restaurant)
Jurylid 1: "De bonen hebben ietsje te weinig kleur."
Jurylid 2: "Die zijn veel te gaar, hè?"

Jurylid 1: "Net diepgevroren boontjes.
"
Jurylid 2: "Vergeleken met wat we al gezien hebben, is dit gewoon… Moet je zien. (laat een boontje bengelen) Het is…"

Jurylid 1: "Je bent niet blij, hè?"

Jurylid 2: "Zeker niet. Ik vind deze bonen…"

Uitbater: (komt erbij) "Het zijn groene boontjes met boter."

Jurylid 2: "…te gaar en niet bijster lekker. Kun je de chef zijn mening vragen? Ik wil weten of hij ze lekker vindt. "

(In de keuken)

Chef 1: "Het zijn nogal vezelige bonen. Daarom kook ik ze liever goed gaar…
"
Uitbater: "Wil jij met ’m praten of zal ik het doen?"

Chef 1: "Zeg gewoon dat we ze koken zodat ze niet te vezelig zijn."

(…)


(In de koelkamer)

Jurylid 2 (keurend): "Ah, hier staan de bonen… Sorry, maar de kwaliteit van die bonen… Ze horen niet op tafel. (plooit een boon) Kijk, ik kan ze zo ombuigen zonder dat ze knappen. Dat is werkelijk onvergeeflijk."

(Terug in de keuken)
Chef 1: "Tja, we zouden liever Franse boontjes serveren...
"
Jurylid 2: "Deze zijn niet geweldig."

Chef 1: "…maar die kunnen we niet krijgen."

Jurylid 2: "Dien deze dan niet op."
Chef 2: "Ze zijn lekker."

Jurylid 2: "Lekker?!
"
Chef 2: "Ik lust ze graag. Krokant, smakelijk…"

Jurylid 2: "Die bonen in de koelkamer waren vreselijk."

Chef 2: "Wat bedoel je?"

Jurylid 2: "Ze zijn niet van goede kwaliteit."

(Terug aan tafel)

Jurylid 1: "Wat is er gebeurd?"
Jurylid 2: "Ik ben een beetje nijdig en in de war. (…) Ik wou dat de chef had gezegd: ‘Je hebt gelijk, dat zijn heel slechte bonen.’"

(Intussen, alleen in de koelkamer)

Chef 1: (plooit stiekem een boon) "Zie, deze is wel geknapt."

(Aan tafel)

Jurylid 1: "Je bent boos, hè?"
Jurylid 2: "Ja, inderdaad. Ik ben boos. Een chef moet de lage kwaliteit van zijn bonen kunnen toegeven."

(In de koelkamer)

Chef 1: (plooit weer een boon) "Dat is al de tweede die knapt. (plooit nog een boon) En de derde knapt ook!" (rolt met de ogen en stapt weg)


1 reacties:

Anoniem zei

I love My restaurant rules... ook al zijn het herhalingen...

Een reactie posten