Pages

SHITSHOPPING

Het was perfect weer om binnen te blijven. Maar o nee, Mr T dacht dat hij slim was: kerstshoppen op maandagnamiddag. Ideaal, toch? Mijn gat, ja.

In de Inno alleen al hielden stoefchique poepmadammen van voorbij de zestig de hele boel op. Want én mekaar de oren van de kop tetteren én de gsm beantwoorden én de kassiersters uitleggen wat ze wél willen ingepakt zien (de parfum) en wat niét (de olifantenbeha): dat kúnnen ze niet tegelijk.

De files aan de kassa waren navenant. Bijna achteraan zo’n file stond Mr T. Hij had een klein fleske after shave vast. Niet in te pakken, geen getetter, geen gsm-verkeer, gewoon effe afrekenen. Liefst vijfentwintig minuten gewacht, voor een transactie van vijfentwintig seconden.

In andere winkels was het niet veel beter. Mr T is gevlucht. Cadeauloos naar huis. Toch nog eerst snelsnel langs de Delhaize... Daar opnieuw aanschuiven. Opnieuw kerstgejengel. De stoefmadammen zijn nu puistenkoppen met ipods. En de files komen door ongeprijsde melkfleskes: ‘Aandacht, verantwoordelijke zuivel, het is echt wel heel dringend, hier aan kassa negen.’ In de file aan kassa negen, ergens achteraan: Mr T. Die er snel komaf mee wou maken en alleen wat brood en preparé in z’n zielig mandje had gelegd.

Kerstshoppen gezellig? Och, ga toch kakken, allemaal.

6 reacties:

Anoniem zei

Oei, en ik wil morgen gaan shoppen...

Anoniem zei

oefeningen in de algehele onthechting!

Anoniem zei

Suggestie voor een nieuwe titel "Mr-T maakt zich snel druk"


Don

Mr T zei

ah zo, donneke, t ligt aan mij of wa... het ligt nóóit aan mij en áltijd aan de rest van de wereld...

Anoniem zei

WAAROM IS DE POST OVER MEXICO AL VAN DE BLOG GEHAALD. MOOGT GE VAN UW WERKGEVER NIETS GOED ZEGGEN OVER DE VRT OFWA?
VOOR 1 KEER STA IK EENS AAN DE KANT VAN FRANK RAES.
WIJ WILLEN DE POST OVER MEXICO TERUG

een vaste bezoeker die zich zorgen maakt over de vrije meninsuiting, de persvrijheid en de voetbalverslaggeving op de VRT

Mr T zei

die post heeft er amper twintig minuten opgestaan!... tja, ik vond hem uiteindelijk toch niet zo interessant... maar allee, op een dag waarop bevestigd wordt dat de vrt 18 miljoen zal besparen op mensen en programmering, is alle steun misschien wel welkom... ik bezwijk gewillig en zet 'm er terug op...

Een reactie posten