Pages

BESTE MEVROUW TANGHE

Of mag ik Jenny zeggen? Nee, dat past niet bij een dame van uw stand. Bovendien ken ik u helemaal niet, dus moeten we niet te familiair doen. Mevrouw Tanghe, ik wil u gewoon één ding melden: ik vind dat u oneer wordt aangedaan.

U bent onlangs van ons heengegaan. Niks aan te doen, het overkomt de besten. Maar terwijl andere grote acteerhelden staande ovaties krijgen tijdens tv-gala’s, of worden opgebaard op een chique toneelscène, of worden uitgezwaaid op een uitvaart vol schoon volk, verloopt uw vertrek verdacht geruisloos. En dat is zonde.

Want u was zelf allesbehalve geruisloos. De bazige Vanjes, de brullende Moeder De Tremmerie, de kloeke Moeder Cent... Die kordate rollen gingen u goed af, hè? Er wordt dan ook gezegd dat u in het echt ook wel zoiets, euh, categorieks over zich had. Dat kan gerust zijn; ikzelf heb dat te weinig, dus ik kan dat wel waarderen.

Nu las ik in de krant dat u zelf erop had aangedrongen uw crematie klein en intiem te houden, met maximaal 25 man. Kijk, het zijn mijn zaken niet hè, maar dat vind ik nu jammer. Want u verdient veel meer honneurs. U hoort ín de schijnwerpers te staan, niet ernaast. U hoort de rozen in ontvangst te nemen die u toegeworpen krijgt. U hoort te buigen voor een laatste applaus. Waarna u met uw stoutmoedige zelve voorgoed van het toneel verdwijnt.

Mevrouw Tanghe, ik ken u niet. Laat staan dat het mijn affaire is. Maar ik vind dat u oneer wordt aangedaan.

Vrijpostige groeten,

Mr T

1 reacties:

Don zei

Wacht maar tot Martine T gaat. Dan zal zelfs de basiliek van koekelberg te klein zijn

Een reactie posten