Pages

HET IKEA-PRINCIPE


Collega-bloggers weten het: eens ge een kleinigheid wilt veranderen aan uw zeverdoos — laat staan uw hele template — zijt ge meteen vertrokken voor úren, zo niet dágen geprul. Want eerst sluiten de godverdomse HTML-tagjes niet, dan hebt ge weer iets weggegooid dat ge later toch nog nodig blijkt te hebben, en op het einde wenste ge dat ge er nooit aan begonnen waart. Het Ikea-principe, quoi.

En áls ge dan eindelijk gekomen zijt op het punt waar ge wilde zijn en ge alles ferm online zet, dan krijgt ge van niet-bloggers de terloopse commentaar: ‘Ah, rap efkes de kolommekes herschikt?’ Of: ‘Eens van kleurke veranderd?’ Of erger: ‘Hoe? Hebt gij iets veranderd?’... Nondezjaar. Toeristen zijn het. Ze zien maar de helft van wat er echt te zien is.

Voor de goede orde: wij hóuden van toeristen. Enórm. De bestdraaiende economieën in de wereld drijven op toerisme. Dus, speciaal voor hen, en eigenlijk evenveel voor de rest én voor Mr T zelf, hebben we de boel hier zo hard veranderd dat het wel moét opvallen. Hoop dat het u aanstaat. En vingers kruisen dat het hier en daar niet té hard rammelt. Want ook dat hoort bij het Ikea-principe.

2 reacties:

tante annie zei

ge hebt maar één sleuteltje nodig voor alle succes

Mr T zei

en dat past dan op alle deuren zeker...

Een reactie posten