Pages

BEZET

- Hoe is het op uw werk?
- O jee, ik heb iets ontdekt over mijn baas.
- Wat?
- Weet ge hoe die de boel in de gaten houdt?
- Nee.
- Die kruipt in de kast.
- Huh? Dat zal wel…
- Echt! Om alles af te luisteren.
- Maar allez…
- De eerste poetsvrouw begint al om zes uur. Awel, om kwart voor zes kruipt hij in de kast.
- Bizar… Heeft die thuis geen leven of zo?
- Jawel, die heeft een vrouw.
- Wat zegt die dan tegen haar? ‘Schat, ik ben al weg, want ik moet op tijd in de kast zitten’?
- Dat vragen wij ons ook af. Soms hoort niemand hem aankomen en dan stáát hij er plots. Uit het niets. Dan weet ik: hij komt weer uit de kast.
- Doet die dat dikwijls?
- Geregeld. Amper iemand weet dat.
- Misschien moet gij ook eens in alle vroegte in die kast kruipen. En als hij er dan in wil, zegt ge droogjes…
- ‘Bezet!’


1 reacties:

Anoniem zei

Mijne Mr T hier thuis zit mij wat schaapachtig aan te kijken. Hij begrijpt niet goed wat er nu zoooo grappig kan zijn...

Een reactie posten