Pages

ARROGANTE KOP

Wie dénkt gij in ’s hemelsnaam wel dat ge zijt! Ik ben me de pleuris verschoten. Heb nondezjaar alles moeten dichtgooien daarjuist, om u nipt te ontwijken. Ik wou bijna dat ik het niét gedaan had. Met uw arrogante kop. Ge liep daar rond, in het midden van de straat, met een air alsof niks u kon raken. En dan zúlke ogen trekken als er iemand bijna knal op u afrijdt. Vuile hippie. Efkes rondkijken voor er nen auto aankomt, daar doen we niet aan mee, hè? Daar voelen we ons te goed voor, hè? Onnozelaar. En maar tetteren, en maar tateren. Alsof er iemand zo stom was om naar u te luisteren. Achterlijke! En vanwaar kwam mijnheer aangewaggeld? Van ’t café, zeker? Trek uw debiele ogen toch open, jong. En hou uw kwakend bakkes dicht. Ik heb niks tegen uw soort, maar als ze zich allemaal gaan gedragen zoals u, dat ze dan maar rap allemaal terug naar het zuiden trekken. ’t Is toch waar… Het is niet omdat ge een eend zijt, dat ge de wegcode niet moet kennen.



1 reacties:

Anoniem zei

Ik dacht al dat ge flor coninckx waart tegen gekomen

Een reactie posten