Pages

dixit FRANK EVENBLIJ

H
M’n vader zette me af bij de auditie. Stond ik daar. Tussen honderden andere kinderen in vol ornaat, van Cyndi Lauper tot de Havenzangers. Werd ik opgeroepen en vroegen ze: ‘Waar zijn je spullen?’ Ik zeg: ‘Hoe, waar zijn mijn spullen?! Waar is Hennie, zal je bedoelen! En waar is zijn winkel. Want ik heb m’n kleren nog niet bij.’ En toen zeiden ze: ‘Hennie is er helemaal niet. Hennie komt ook helemaal niet. Dit is een auditie en jij gaat effe laten zien wat je gaat doen, met je pak.’ Ik zeg: ‘Ik heb niet eens een gitaar bij, niet eens een microfoon…’ Met een koffiebekertje heb ik dan Roxanne staan zingen. En toen kreeg ik wat later de afwijzing: ‘Helaas, je zit niet in de Miniplaybackshow.’ Nou, da’s treurig, hoor, voor een kind. Vond ik heel jammer. En m’n vader zei: ‘Zie je wel, die Hennie Huisman is zo onbetrouwbaar als de pest.’ Had-ie toch gelijk.

De Nederlandse tv-presentator Frank Evenblij (o.m. ‘De Jakhalzen’) in ‘Wat Keek…’ op Nederland 3.



0 reacties:

Een reactie posten